سایت مطالب روز پزشکی

این سایت مطالب پزشکی به دوستان ارایه می شود

سایت مطالب روز پزشکی

این سایت مطالب پزشکی به دوستان ارایه می شود

سایتی برای ارتقای دانش پزشکی

  • ۰
  • ۰

قرارداد سئو، سندی قانونی و الزام‌آور است که شرایط و ضوابط یک پروژه سئو بین مشتری و یک ارائه‌دهنده خدمات حرفه‌ای سئو را مشخص می‌کند. 

قرارداد سئو مهم است زیرا تمام جزئیات مهم مربوط به یک پروژه سئو را مشخص می‌کند.

به این ترتیب، هم مشتری و هم ارائه دهنده خدمات کاملاً درک خواهند کرد که کار مستلزم چه چیزی خواهد بود. 

قرارداد سئو همچنین نوعی حمایت برای هر دو طرف محسوب می‌شود.

این تضمین می‌کند که مشتری خدمات سئوی حرفه‌ای دریافت می‌کند که به بهترین شیوه‌ها و دستورالعمل‌های صنعت که توسط موتورهای جستجوی اصلی تعیین شده‌اند، پایبند است.

نمونه‌ای از این نوع حمایت، مفاد «بیانیه کار» (SOW) است. یک SOW معمولاً شامل هدف کمپین مشتری، جدول زمانی مورد انتظار برای نتایج و آنچه پس از پایان کمپین انتظار می‌رود، می‌شود.

 

برای سفارش سئو سایت در رشت با خجسته وب تماس بگیرید

چرا به قرارداد سئو نیاز دارید؟

قراردادهای سئو بهترین راه برای ایجاد اعتماد بین شما و مشتری‌تان هستند.

قرارداد سئو نه تنها از هر دو طرف محافظت می‌کند، بلکه انتظارات روشنی را نیز تعیین می‌کند. به این ترتیب، هیچ سردرگمی برای هیچ یک از طرفین وجود نخواهد داشت.

این نوع قرارداد همچنین راهی عالی برای تعریف معیارهای موفقیت یک پروژه است.

وقتی هدف نهایی یک پروژه مشخص باشد، انجام کار استرس کمتری خواهد داشت.

این را می‌توان از طریق رتبه‌بندی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک، نرخ تبدیل و غیره مشخص کرد. 

بدون یک قرارداد سئو مناسب، به راحتی می‌توان مشکلات غیرمنتظره‌ای را ایجاد کرد.

مسائلی مانند پرداخت‌های اضافی، نقض محرمانگی و غیره.

بدترین نتیجه ممکن، یک دعوای حقوقی بین دو طرف است. که جای تاسف دارد، زیرا از طریق یک قرارداد خوب می‌توان به راحتی از اکثر دعواهای حقوقی جلوگیری کرد. 

همچنین مشورت با یک متخصص حقوقی قبل از نهایی کردن قرارداد سئو بسیار مهم است.

متخصص حقوقی شما، مفاهیم حقوقی قرارداد را بهتر درک می‌کند و مطمئن می‌شود که با قانون مطابقت دارد. یک وکیل می‌تواند خطرات احتمالی پروژه را شناسایی کرده و از طرف شما در مورد شرایط مذاکره کند. 

۱۳ عنصر کلیدی یک قرارداد سئو

وقتی صحبت از تنظیم قرارداد سئو می‌شود ، عناصر زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. 

در اینجا ۱۳ عنصر کلیدی که یک قرارداد سئوی خوب را تشکیل می‌دهند، آورده شده است. 

۱. تعاریف قرارداد

برای نوشتن و درک کامل یک قرارداد سئو، باید اصطلاحات حقوقی رایج را درک کنید. 

در اینجا لیستی از رایج‌ترین اصطلاحات موجود در قرارداد سئو آورده شده است: 

طرفین درگیر: این اصطلاح معمولاً به شما (ارائه‌دهنده خدمات سئو یا آژانس سئو) و مشتری اشاره دارد. در قرارداد، نام کامل، آدرس و اطلاعات تماس هر یک از طرفین باید درج شود. 

دامنه کار : این اصطلاح، خدمات سئوی خاصی را که برای پروژه ارائه خواهد شد، مشخص می‌کند. برای یک پروژه سئو، دامنه کار می‌تواند از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا تولید محتوا، لینک‌سازی و فراتر از آن متغیر باشد. 

نتایج قابل ارائه : این اصطلاح را به عنوان نتایج ملموسی که مشتری می‌تواند به عنوان بخشی از خدمات شما انتظار داشته باشد، در نظر بگیرید. این نتایج می‌تواند شامل گزارش‌های سئو، محتوای بهینه شده، ممیزی وب‌سایت یا حتی یک وب‌سایت طراحی مجدد باشد.

شرایط پرداخت : هزینه‌های خدمات ارائه شده چقدر است؟ شرایط پرداخت همچنین روزهای دریافت وجه، نحوه پرداخت و جریمه‌های دیرکرد را مشخص می‌کند. 

مدت قرارداد : این بخش شامل طول مدت قرارداد و همچنین جزئیات مربوط به شرایط تمدید و فسخ آن می‌شود. 

گزارش‌دهی و ارتباطات : این اصطلاح مشخص می‌کند که در طول پروژه، چند وقت یکبار به‌روزرسانی‌ها و گزارش‌ها را ارائه خواهید داد. 

بند محرمانگی : گاهی اوقات، مشتریان اطلاعات تجاری حساسی دارند. و نمی‌خواهند این اطلاعات به دست عموم برسد. این بند شامل مواردی می‌شود که می‌توان و نمی‌توان در مورد اطلاعات حساس در پروژه گنجاند. 

معیارهای موفقیت : این اصطلاح نحوه سنجش موفقیت کمپین سئو را مشخص می‌کند. این می‌تواند از طریق ترافیک ارگانیک، رتبه‌بندی کلمات کلیدی یا هر شاخص کلیدی عملکرد (KPI) دیگری باشد. 

محدودیت‌های مسئولیت : این اصطلاح، مسئولیت شما یا آژانس سئو شما را در صورت هرگونه خسارت یا زیان ناشی از کار سئو محدود می‌کند.

بند فسخ : این بند نحوه فسخ قرارداد توسط هر یک از طرفین را مشخص می‌کند. این شامل هرگونه الزام به دوره اطلاع‌رسانی و عواقب فسخ زودهنگام خواهد بود. 

۲. مسئولیت‌های شما

همیشه بهتر است قبل از شروع کار روی یک پروژه، مسئولیت‌های خود را به عنوان ارائه دهنده خدمات سئو درک کنید. در اینجا برخی از جنبه‌های اصلی که باید هنگام ایجاد قرارداد در نظر بگیرید، آورده شده است:

تحقیق کلمات کلیدی 

آیا شما کلمات کلیدی مورد نیاز برای پروژه را تهیه خواهید کرد یا این مسئولیت بر عهده مشتری است؟ 

اگر شما مسئول پیدا کردن کلمات کلیدی هستید، می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی Surfer استفاده کنید .  

بهینه‌سازی درون صفحه‌ای 

مشتری شما چگونه می‌خواهد که شما بهینه‌سازی محتوایی که ارائه می‌دهید را مدیریت کنید؟ 

این نوع بهینه‌سازی تضمین می‌کند که وب‌سایت مشتری شما هم برای کاربران و هم برای گوگل به راحتی قابل پیمایش باشد. برای بهینه‌سازی درون صفحه‌ای، قرارداد باید شامل جزئیاتی در مورد موارد زیر باشد:

برچسب‌های عنوان

توضیحات متا

متا تگ‌ها

سربرگ‌ها

ساختار آدرس اینترنتی (URL) 

لینک‌های داخلی

پیوندهای خارجی

بهینه‌سازی خارج از صفحه 

مشتری می‌خواهد شما پس از انتشار کار، بهینه‌سازی را چگونه مدیریت کنید؟

این شامل هر نوع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا ارتباط با اینفلوئنسرها می‌شود. 

سئو فنی

آیا مشتری شما به شما نیاز دارد که جنبه‌های فنی وب‌سایتش را مدیریت کنید؟ 

وقتی صحبت از سئو می‌شود، جنبه‌های فنی خاصی وجود دارد که به رتبه‌بندی موتور جستجوی یک وب‌سایت کمک می‌کند. این جنبه‌ها شامل سرعت وب‌سایت، میزان بارگذاری آن در دستگاه‌های تلفن همراه، نقشه‌های سایت XML و موارد دیگر می‌شود. 

اگر مشتری انتظار انجام سئوی فنی را دارد، مطمئن شوید که این جزئیات به وضوح در قرارداد ذکر شده است.  

۳. مسئولیت‌های مشتری

یک قرارداد سئو باید مسئولیت‌های شما به عنوان ارائه‌دهنده خدمات سئو و همچنین انتظارات مشتری را توضیح دهد. 

در اینجا چند مسئولیت مهم برای مشتری شما وجود دارد که باید آنها را امضا کنید:

دسترسی به وب‌سایت : اگر مشتری بخواهد که شما مستقیماً محتوا را در وب‌سایت او منتشر کنید، باید به او دسترسی بدهید. این دسترسی باید در قرارداد ذکر شود تا بعداً مشکلی پیش نیاید. 

ارتباط مؤثر : ارتباط بین شما و مشتری‌تان بسیار مهم است. آنقدر مهم که ارزش دارد در قرارداد ذکر شود. حتماً توضیح دهید که مشتری چگونه می‌تواند با شما در ارتباط باشد و بازخورد ارائه دهد. شما نمی‌خواهید وقتی در پروژه گیر کرده‌اید، مشتری‌تان ساکت بماند. 

منابع لازم : مشتری باید هرگونه دارایی مورد نیاز برای کار، مانند لوگوها، تصاویر وب‌سایت و هرگونه اطلاعات دیگر در مورد کسب‌وکار خود را در اختیار شما قرار دهد. 

پرداخت‌های به موقع : بخشی از مسئولیت مشتری شما، پرداخت به موقع هزینه خدمات شماست. برای جلوگیری از دردسرهای بعدی، بهتر است شرایط پرداخت را در قرارداد ذکر کنید. 

پذیرش ریسک : وقتی صحبت از دنیای سئو می‌شود، همیشه ریسک‌هایی وجود دارد. حتماً بخشی را به قرارداد اضافه کنید که مشتری را ملزم به پذیرش این ریسک‌ها کند. 

۴. صلاحیت قضایی و تفسیر

یکی دیگر از عناصر مهم در قرارداد سئو، بند «قانون حاکم و حوزه قضایی» است. 

این امر تضمین می‌کند که هرگونه اختلاف یا اختلاف نظر احتمالی بین طرفین، مطابق با یک چارچوب قانونی خاص و تحت صلاحیت یک دادگاه یا مرجع قانونی از پیش تعیین‌شده، قابل حل و فصل است.

در برخی موارد، اختلافات را می‌توان خارج از دادگاه از طریق تعیین شخص ثالث مستقل (داور) با توافق متقابل مشتری و ارائه‌دهنده حل و فصل کرد. 

این می‌تواند جایگزین کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری برای طرح دعوی در دادگاه باشد و به هر دو طرف اجازه می‌دهد اختلافات خود را حل کنند و با حداقل اختلال در پروژه پیش بروند.

برای مثال، اگر شما یا آژانس سئوی شما در نیویورک مستقر است، قرارداد سئوی شما باید تصریح کند که تابع قانون آن ایالت است. به این ترتیب، هرگونه اختلاف بین دو طرف باید در دادگاه‌های آن ایالت حل و فصل شود. 

  • ۰۴/۰۴/۲۳
  • طاهره فروغی

نظرات (۱)

  • دنیای فایل
  • موفق باشید...

     

    :::::::::::::::::::::::::::::::

     

    ::: دنیایی از فایل های گوناگون
    ::: درس،کنکور،دانشگاه،استخدام
    ::: آموزشی عمومی و تخصصی
     
    fd24.farsfile.ir
    fd24.farsfile.ir
    fd24.farsfile.ir
    fd24.farsfile.ir
    fd24.farsfile.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی